donderdag 4 juli 2013

Recycle: patchwork kussens


Van vierkante lapjes spijkerstof heb ik een paar kussenhoezen gemaakt. Compleet met rits aan de achterkant, zodat de hoes ook uitwasbaar is. De kussens zijn 50 cm groot.

 






Mijn 'collectie' denim vierkantjes. Elke spijkerbroek waar ik mijn hand op kan leggen, wordt in zo groot mogelijke vierkanten geknipt : 25, 22, 20, 18, 14,5 of 12 cm. Als ik genoeg vierkanten heb, kan ik er een quilt van gaan maken. Voor de kussens heb ik vierkantjes gebruikt van 14.5 cm en 12 cm. Mijn voetje is één cm breed, de blokken worden dan  respectievelijk 12,5 (x4=50 cm) en 10 cm (x5=50 cm) groot.









6 opmerkingen:

  1. Je kussens zien er mooi uit! Ben benieuwd hoe je quilt wordt. Leuk om te zien wat je van al die oude spijkerbroeken maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat geloof ik meteen. Je hebt er al heel wat mijn kant op zien komen!

      Groet,
      Mrs Busy

      Verwijderen
  2. Wauw wat een mooie stoere kussens zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn mooi geworden! Wat heb je voor de achterkant gebruikt? Ik denk dat ik ook maar eens spijkerbroeken ga verzamelen, hihi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor de achterkant heb ik canvas gebruikt; een mooie donkerblauwe kleur. Ook 100% katoen, net als het spijkerstof.

      Groet,
      Mrs Busy

      Verwijderen
  4. Ik heb jouw idee overgenomen en ook een spijkerkussen gemaakt. Ik heb daardoor weer zoveel nieuwe ideeën gekregen. Dank je wel. Ik heb daarom op mijn blog doorverwezen naar jouw blog.

    BeantwoordenVerwijderen