donderdag 9 mei 2013

Experimenten: wisselend resultaat

 
Soms zit het mee, en soms zit het tegen. Je hebt van die dagen dat er niks lukt. Zo was ik basisverf aan het aanmaken om verder te gaan met de donkere kleurencircel. Helaas maakte ik een fout in het recept en moest de verf meteen op. Ik begon aan het verven van de eerste paar stukjes stof, maar ging ook daar de fout weer in. Ik besloot ermee te stoppen en aan het experimenteren te gaan.
 
Van deze lappen word ik blij. Ik stopte een lapje stof in een zwart kleurbad, liet het 10 minuten rusten en stopte er een volgend lapje bij, na weer 10 minuten herhaalde ik dat nog een keer. Na een uur of zo heb ik een keer op de stof geduwd, omdat ik niet zo van witte stukken houd in donkere lappen stof. Na 24 uur heb ik de lappen gespoeld. Dit experiment ga ik zeker herhalen.
 


Verven in de zon. Het leek me zo leuk. Een stofje met een motief van een mooi blad. Heel geschikt om kaarten van te maken. Helaas mislukt. Het is een redelijk effen lapje geworden. Misschien was de zon niet sterk genoeg, of misschien moet ik andere verf gebruiken voor deze methode.



Tie-dye, wie kent het niet? Je draait een stofje (of t-shirt) op en legt er één of meerdere knopen in. Dit is het resultaat.



Voor dit lapje gebruikte ik elastiekjes in plaats van knopen: te veel elastiekjes of te strak gedaan. Van mij mag het wel wat gekleurder. Het lapje gaat gewoon nog een keer in een kleurbad.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten