zondag 3 februari 2013

Top af

 
De top zit in elkaar!
 
 
 
De vierkanten met strookjes worden om en om neergelegd. Heerlijk als het ook echter vierkanten blijken te zijn en ze dus op elkaar passen. Ik had de neiging om te zeggen: "I love it when a plan comes together". Net zoals Hannibal altijd zei in The A-team, toen ik dat vroeger, heel vroeger, nog keek.
 
De blokken zijn hier neergelegd zoals ik ze mooi vind. Dat kost me ook nog altijd een hele tijd om het zo te arrangeren dat het naar mijn zin is. Leuk werk, dat wel! Vervolgens maak ik een werkfoto zodat ik altijd kan terugzien hoe ik het wil hebben. Handig, want tijdens het naaien raak ik nog wel eens in de war welke kant van het blok ik nu moet naaien.
 


Werkfoto 2, waarbij de rijen aan elkaar genaaid zijn.
 


En het uiteindelijke resultaat.



Natuurlijk wordt de quilt meteen gekeurd door de hier in huis altijd aanwezige quiltinspectie.



Het complete patroon kun je vinden op de moda site: Sugar Pop N Change Quilt.
Daar staan trouwens nog veel meer geweldige patronen.

4 opmerkingen: