vrijdag 13 juli 2012

Uitdaging (3)


Het patroon is getekend, aan de slag dan maar. Het knippen van de patroondelen is een makkie.



Oei, het stof is wel heel rekbaar!




De knoop houd me even bezig, maar tenslotte zit het zoals ik wil. Het ziet er goed uit, het lijkt echt op mijn oude, inmiddels verknipte favoriete t-shirt. Ben best trots op mezelf.




Ai, het lijkt minder op mijn oude t-shirt als gedacht! Het patroon is bewust wat groter getekend, maar misschien iets te ruim? Enne, ik denk dat ik terug op les moet om de lockmachine goed te kunnen gebruiken. (Wel lijkt mijn huid erg bruin op deze foto, dat is tenminste iets. J)




Terug naar de tekentafel om het patroon aan te passen en voordat ik ga naaien eerst proeflapjes maken met de lock. Ik geef de moed nog niet op!

4 opmerkingen:

  1. Waaw, dapper dat je er durft aan beginnen. Zo'n knoop lijkt me niet simpel!Zou wel heel straf geweest zijn als dat van de eerste keer boenk erop was geweest (dat lukt mij toch meestal niet met zelfgetekende patronen ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een heel leuk modelletje, maar idd lijkt ie wat te groot. Misschien een lockertip: bij hele rekbare stof zet ik het differentieel altijd wat hoger dan trekt de machine minder aan de stof en wordt het eindresultaat vlakker.(Ik onthou het zo: Lager is Lubberen (dan wordt de stof dus juist uitgerekt, dat wil je niet) ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind het kei goed gelukt ik doe het je niet na hoor. super!

    BeantwoordenVerwijderen