dinsdag 31 juli 2012

Stof crashen

Tot straks schat, ik ga vanavond stof crashen.

Klinkt dat opwindend of niet?! Oké, mr Busy keek me in het voorbijgaan heel wazig aan en bracht nog zoiets uit van: "De wa?". Maar toen was ik al bijna bepakt en bezakt onderweg naar de borduurclub. (Ik ben er inmiddels achter dat we op de borduurclub niet altijd borduren.) Als je in bent voor iets nieuws, is dit zeker iets om eens uit te proberen. Het effect kun je, denk ik, vergelijken met smocken.

Het leuke van zo'n club is dat je hetzelfde gaat doen, maar met verschillende resultaten naar huis gaat. Je kunt in rechte lijnen naaien of er ruitjes van maken.





Of circels naaien om een mooie print.




Ook zelfgeverfde stoffen worden gebruikt (zonde vond ik in eerste instantie!!!).






Maar het resultaat is zo mooi.




Hoe doe je het?
Je neemt een stuk stof, legt er twee lagen vlisofix op en één laag soluvlies. (VHZ-shop). Even spelden en dan ga je naaien. En dan wordt het leuk: het lapje wordt gestoomd met een stoomstrijkijzer en dan krimpt het helemaal in elkaar en krult wat op. Gaaf om te zien.

Op dit filmpje kun je precies zien hoe het in zijn werk gaat.


Ik had nog een roze lapje liggen en ben daar mee aan de slag gegaan.
Nu het lapje nog ergens voor gebruiken!

1 opmerking: