dinsdag 3 juli 2012

Soepie?


Schuldig! Ik ben een echte push-over bij goede verkooppraatjes, vooral als het gaat om voedsel of om voedselbereiding!

Een tijdje geleden liepen mr Busy en ik over de zaterdagmarkt in Turnhout en daar stond Pascal van Sublimix met een kraampje. Zo enthousiast als hij over zijn producten spreekt, doen niet veel mensen hem na. Ondertussen gooit hij er nog wat recepten of tips tussendoor en voilá: weer een tas vol bussen poeder verkocht. Meestal doet hij nog er een proefzakje bij ook.


Mijn favorieten


Zoals je al vermoedde na bovenstaande bekentenis ging ook ik met aardig wat spul naar huis. En eerlijk is eerlijk: ik ben bijna zo enthousiast als Pascal zelf. Vooral de bouillons zijn het einde, met name de visbouillon en de kipbouillon, maar de vlees- en groentenbouillon mogen er ook zijn. De grillkruiden zijn super. En het meeste is glutenvrij en lactosevrij (check per product als je allergisch bent). Voor mij geen bouillonblokjes meer.


Mijn hele assorti

De tomatensoep maak ik op, maar sla ik de volgende keer over op de markt. De jus is voor een keer OK. Zeker als je gekookte aardappelen hebt met bijvoorbeeld kipfilet. Daar krijg ik namelijk geen lekkere jus van. De jus maakt dan het verschil of mr Busy wel of geen aardappelen eet. Bovendien is de jus calorie-arm en dat is ook weer mooi meegenomen.

Je kunt Sublimix kopen op diverse markten in België, maar ook op markten in Noord-Brabant in Nederland of online. Diverse reformzaken in Nederland verkopen het ook (online). Vraag of ze nog een maatlepel hebben, want die zijn erg handig.

Toch wat huiverig? Dat kan ik me voorstellen, want een bus poeier die je niet lekker vind, daar heb je niks aan. Ga dan op maandagochtend naar de markt in Arendonk. Daar staat een dame waar je de soepjes allemaal mag proeven.


PS. Ik heb geen aandelen in Sublimix, noch heb ik connecties met het bedrijf!!! J

Geen opmerkingen:

Een reactie posten