woensdag 13 juli 2011

En nog een rokje

Het vorige rokje is zo goed bevallen, dat ik er nog maar een heb gemaakt. Het stof lag in een bak van een stoffenzaak bij het kilogoed. Het was maar een klein stukje tricot en bovendien zaten er nog gaten in. Vandaar dat de rok iets minder wijd is en een stukje korter. Voor de binnenkant van de pas heb ik van ander stofje gebruikt. Op die manier kon het patroon er precies uit. Al met al heb ik er nu weer een leuke rok bij voor 1 of 2 euro.

TIP: stik de pas aan de bovenkant van de stretchrok niet door! Dat gaat lubberen en ik heb er weer elastiek in moeten zetten om het goed te krijgen. Om geen risico te lopen heb ik de aanzet van de rok aan de pas dus ook maar niet doorgestikt.

2 opmerkingen:

  1. Ok dus nu ben je niet meer te stoppen.Ik wou dat ik dat kon:)Dan kan je fijn uitzoeken wat je zelf leuk vindt.Gelukkig zijn de mensen hier heel eenvoudig met kleding..laid back zoals ze zelf zeggen:)Groetjes:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Dzoli,

    Het is een kwestie van gewoon beginnen. Met elk gemaakt kledingstuk leer je weer iets bij!

    Groet,
    Mrs Busy

    BeantwoordenVerwijderen